Co jest grane? #1

Witamy w pierwszym odcinku naszych taktycznych dywagacji!

co jest grane?

W każdej odsłonie „Co jest grane?” będziemy przyprawiać was o ból głowy pytaniami o najlepsze decyzje odnośnie muliganów, ataków i wszelkich innych zagrań. Aby nie pominąć niczyich zainteresowań, każdorazowo zaproponujemy wam przykłady ze wszystkich trzech formatów.

Zaczynamy ostrożnie, byście mieli czas na rozgrzewkę przed bijatyką, którą niechybnie urządzicie sobie w komentarzach, hejtując rozwiązania innych czytelników – po jednej ważnej decyzji na każdy format.

Niech więc grzeją się mózgi i rozlewa się krew! Jak zagralibyście w następujących sytuacjach?

 

STANDARD

 

Kolejne tygodnie pokazują, że moc i popularność Marvela nie maleją. Proporcjonalnie rośnie też ilość talii i graczy potrafiących sobie z nim radzić, co widzieliśmy na GP Manila i GP Amsterdam. Wyobraźcie sobie zatem, że musicie poradzić sobie z taką oto sytuacją:

Standard 1

Jesteś na draw, początek drugiej gry, twój Temur Marvel przeciw MonoB Zombie (1-0). Jeden muligan za tobą, przeciwnik również wymienił rękę i zatrzymał 6 kart. Oto, co widzisz na start:

  • Servant of the Conduit
  • Woodweaver’s Puzzleknot
  • Attune with Aether
  • Attune with Aether
  • Aetherworks Marvel

Muliganujesz dalej, czy wybierasz przychylność kombinacji „Scry 1 + additional draw„?

Kto oglądał ćwierćfinał ProTour AmonKhet, wie, co z taką ręką zrobił Martin Muller i jak na tym wyszedł. Jaka – i dlaczego – byłaby twoja decyzja?

 

MODERN

Po pokazie mocy wszystkich odcieni Death’s Shadow na ostatnim GP Kopenhaga weźmy na warsztat nieco skomplikowany boardstate:

Modern 1

W pierwszej grze przeciw Jund Midrange wymieniliście sporo ciosów. Najważniejsze informacje, to:

  • twoje 5 życia do 10 życia przeciwnika
  • twój 8/8 Death’ Shadow vs 5/6 Tarmogoyf przeciwnika
  • twój Thoughtseize i Snapcaster Mage w ręce vs. 1 nieznana karta w ręce przeciwnika
  • istotne karty w twoim graveyardzie (Snapcaster) to Fatal Push i Collective Brutality

Czy jesteś w stanie skończyć przeciwnika w jednym ruchu? Jeśli tak, to za pomocą jakich zagrań? Czym jeszcze w tej chwili może zagrozić ci przeciwnik?

 

LEGACY

Niesłabnąca popularność i dominacja Delver decków w świecie bez CounterTopa wciąż jest faktem, przyjrzymy się więc klasycznemu dylematowi:

Legacy 1

Gra druga BUG Delver vs UR Delver (0-1), jesteś na play. Zacząłeś dobrze – przeciwnik, po mulliganie do 6, nie skontrował ani nie spalił twojego Delvera, ty za to skontrowałeś jego. Po dwóch atakach z powietrza i jednym fetchu oponent ma 13 życia. Ty, po Lightning Bolt rzuconym w twarz, serii fetchy, FoWie, Tarmogoyfie dobranym z Dark Confidanta i zagranym właśnie Thoughtseize masz 9 życia.

W odsłoniętej właśnie ręce przeciwnika znajduje się:

  • Scalding Tarn
  • Young Pyromancer
  • Brainstorm

W twojej ręce masz:

  • Tarmogoyf
  • Surgical Extraction
  • Stifle

W poprzedniej turze przeciwnik wstawił drugiego Delvera, a następnie zagrał Ponder (bez tasowania). Twój Deathrite Shaman właśnie wszedł do gry. Co zrobisz z wiszącym na stosie Thoughtseizem? Co z Delverem przecwinika? Czy przy tak znaczącej przewadze na stole oponent może jeszcze śmiertelnie cię zaskoczyć?

 

To wszystko w ramach premierowego, rozgrzewkowego odcinka. Czekamy na wasze rozwiązania powyższych zagrań. Własne również dodamy w komentarzach… o ile nie znajdą się wcześniej w waszych propozycjach!

militaryintelligence

 

4 myśli w temacie “Co jest grane? #1

  1. Wypowiem się na to na czym się znam:)

    1 – Ja bym zatrzymał. Scry i dobranie daje nam podglądnięcie 3 kart z góry: znając Temur Energy, większość lądów w deku daje zielony. Więc liczyłbym na chociaż 1 ląd a potem dzięki 2 Attune with Aether by poszło.

    2 – Najpierw thoughtseize żeby zobaczyć co tam ma przeciwnik. Stracimy 2 życia. I teraz tak: jak ma bolta to przegraliśmy 😀 ; jak nie ma, to snapcaster w fatal pusha, push w Goyfa i swing za 10 Shadowem:)

    Polubienie

  2. 2 – pytanie w jakim momencie jestesmy? jesli z koncem tury oponenta to najbezpieczniej snap-push goyfa, untap, i atak snap+death’s shadow. zakladajac ze to nasz pierwszy main, nie ma sposobu zeby wcisnac cale 10 w tej turze, brakuje 1 many – trzeba by snap/push goyfa zeby pozbyc sie blokera i thoughtsieze zeby podpakowac death’s shadow do 10/10 (kiepskie rozwiazanie jesli przeciwnik ma bolt/push/terminate)

    3 – zabic nas moze w tym momencie kombinacja 6+3, czyli price of progress + bolt/atak flipnietym delverem. najprawdopodobniej trzeba by zaczac od stifle na trigger delvera zeby wyeliminowac ta jedna trojke. jesli oponent z brainstorma znajdzie bolt+price of progress, mowi sie trudno.

    Polubienie

  3. ad.3 – dodatkowo jeszcze jesli mamy 90% pewnosci ze topie po ponderze zostal price of progress, mozna w swojej turze extrakcje w bolta za 2 hp i w upkeepie stifle triggera delvera, w tym przypadku jestesmy na 7 i zmuszamy oponenta zeby znalazl po przetasowaniu i brainstormie daze na stifle i price of progress na topie

    Polubienie

  4. Standard – jak vvyżej.

    Modern – jeżeli chodzi o zabicie w jednej turze, to tak jak wyżej.
    Jednak znacznie bezpieczniejsze jest pójście bez totzajza, tylko snap w pusha i atak za 8. Jest znacznie mniejsza szansa, że przeciwnik będzie miał 2 palenia, więc nawet jak znajdzie blokera, to i tak przegrywa od snapa.

    Legacy – Tak. Jeżeli delver nie odsłoni palenia, to branstorm może nawet wyciagnąć 2 bolty/chainy (jeden widziany wcześniej i jeden który przyszedł przypadkiem). Poza tym Bob może nas zabić w następnej turze, nawet jeżeli przeciwnik dociągnie tylko jedno palenie, na co też mamy ok 5-10% szansy w zależności ile spelli w decku mamy z kosztem 3 lub większym.

    Polubienie

Dodaj komentarz